Handels-, salgs og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

På denne side er oplistet informationer om virksomheden Vild med frø, og hvilke handelsbetingelser, nærmere bestemt salgs- og leveringsbetingelser, der er gældende ved et køb. På siden kan du også læse vilkår for fortrydelse og reklamation.

På siden fremgår også informationer om persondatapolitik.

 

Har du som forbruger eller kunde hos Vild med frø spørgsmål eller er i tvivl om noget, så spørg endelig. Vi skal nok finde ud af en god løsning. Du kan skrive til kontakt@vildmedfroe.dk

 

Virksomhedens juridiske navn er Vild med frø
CVR-nr.: 42003336
Adresse: Vinkelvej 3, 3650 Ølstykke
Mailadresse: kontakt@vildmedfroe.dk 
Telefonnummer: 2149 2753

 

Handelsbetingelser generelt

Frø, der sælges hos Vild med frø, er ikke beregnet til erhvervsmæssig brug og frø må ikke købes med henblik på videresalg. Der sælges kun til private forbrugere og kun til Danmark.

Alle priser er inklusiv moms og andre afgifter. Priser er dagspriser og kan ændres løbende. Frøposernes indhold er afvejet, så den oplyste mængde også er den leverede. Det oplyste frøantal på frøposerne er vejledende, og der kan være variation løbende da frø fra visse plantearter kan variere i størrelse og enhedsvægt. Det er således den oplyste mængde, der gælder.

 

Der kan være kortere perioder i løbet af året ekstra leveringstid må forventes som følge af ferie eller ordretravlhed. Dette vil blive annonceret og/eller oplyst ved bestilling.

Betaling

Der kan betales med kreditkort, visaDankort eller MobilePay.

Der opkræves ikke kortgebyrer, ligesom at beløbet for varekøb først hæves på dit kort, når varen afsendes.

 

Fragt

Der leveres kun varer til Danmark. Fragt sker med PostNord, hvor der kan vælges mellem brev eller quickbrev. Frøbutikken Vild med frø pakker normalvis bestillinger på alle hverdage; det må dog forventes at indkomne bestillinger pakkes og afsendes den næstfølgende hverdag efter bestillingen er indgået. Ved travlhed kan der være længere ekspeditionstid, og der kan i disse tilfælde gå op til tre hverdage.

Bemærk, at der ikke er sporing på almindelige breve og Quickbreve hos PostNord. Bemærk endvidere, at der hos PostNord er tale om hverdage, hvilket betyder at afgives ordrer i weekender og på helligdage, så er disse ikke omfattet. Husk at breve leveres i din postkasse.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Vild med frø.  Såfremt du har købt et specialfremstillet produkt eller en aftalt frøblanding, så gælder fortrydelsesretten ikke. 

 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@vildmedfroe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Bemærk at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Du har naturligvis mulighed for at fortryde køb af enkelte varer i en forsendelse, eksempelvis en frøpose. Det er dog et krav, at den enkelte frøpose skal være i uåbnet emballage. Posen må eksempelvis ikke have været fugtpåvirket, da det vil påvirke spiringsevnen hos frøene.

 

Hvis du har købt flere varer hos Vild med frø, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Uafhentede varer

Bliver varen returneret til Vild med frø, fordi du ikke har afhentet varen i den butik/pakkeshop/udleveringssted, hvor den ligger til afhentning, inden udløbet af den oplyste frist, skal du selv betale for returforsendelsen, da dette sidestilles med fortrydelsesretten. Omkostningerne forbundet ved returforsendelsen vil derfor blive fratrukket ved tilbagebetaling af købsbeløbet.

 

Returnering

Når du har givet besked til Vild med frø om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til Vild med frø.

Du skal selv betale for at brevet eller pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller hvis brevet eller pakken ikke kommer frem til Vild med frø.

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du således ikke får penge retur. 

Det er således et krav, at den enkelte vare skal være i uåbnet emballage og i intakt stand. Eksempelvis må frøposer ikke have været fugtpåvirket, da det vil påvirke spiringsevnen hos frøene.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Der refunderes alle betalinger vi har modtaget fra dig, bortset fra leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor Vild med frø har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vild med frø tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vild med frø kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

VILD MED FRØ, Vinkelvej 3, 3650 Ølstykke.
 
Vild med frø modtager kun breve og pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give Vild med frø besked herom og aflevere den mod forudgående skriftlig eller telefonisk aftale personligt på ovenstående adresse. Du kan også sende en sms.

Reklamationsret

Når du handler hos Vild med frø som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Bemærk at reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhedsperiode og hvad der er sædvanligt for den pågældende vare. I tilfælde hvor det er frø der ønskes reklameret over er holdbarheden ofte ret begrænset.

 

Mange frø mister deres spiringsevne inden 24 måneder, og ofte allerede efter 6-8 måneder. Efter de første 8 måneder er det dig som kunde, der skal bevise at fejlen/manglen var til stede allerede da varen blev købt.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det naturligvis, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så Vild med frø kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Hvor dækker reklamationsretten ikke

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om fejl eller mangler, hvis fejlen skyldes ukorrekt brug (fx i strid med vejledningen om vækstvilkår og voksested), ydre påvirkninger (fx fugt, varme eller slag) eller opbevaringsperioden (spiringsevnen reduceres i takt med tiden). I disse tilfælde er fejlen ikke omfattet af reklamationsretten.

 

Du er dog velkommen til at sende Vild med frø en e-mail, hvis du mener at have modtaget frø med dårlig spireevne. Så vil der blive fulgt op på leverancen hos leverandøren, og der er også mulighed for at få faglig vejledning til at forbedre spiringen.

 

Varen sendes til:
VILD MED FRØ, Vinkelvej 3, 3650 Ølstykke.
 
Vild med frø modtager kun breve og pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Udebleven forsendelse

Såfremt dine varer er sendt med almindelig brev (Postnord), og du ikke modtager dine varer efter rimelig tid bedes du fremsende en e-mail til Vild med frø herom. Bemærk at der for almindelig brev kan gå op til 5 hverdage efter afsendelse og inden levering. Husk at tjekke din postkasse for breve. Hvis adressen er korrekt med ordren fremsender Vild med frø en ny forsendelse til dig, da det så må antages at være gået tabt. Såfremt Vild med frø modtager forsendelsen retur på grund af forkert adresse, ubekendt på adressen eller lignende, så hæfter du som køber for de fragtomkostninger, der måtte opstå som følge af en returnering og en genfremsendelse til dig.

 

Ved udebleven leverance bedes du kontakte Vild med frø, det kan du gøre ved at fremsende en mail til kontakt@vildmedfroe.dk hvori du oplyser ordrenummer og din leveringsadresse.

Persondatapolitik

Vild med frø har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vild med frø registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 

Personoplysningerne registreres hos Vild med frø v. Martin Theill Johansen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevene er det nødvendigt med din e-mail adresse for at Vild med frø kan fremsende det. Denne e-mail adresse videregives ikke og sælges heller ikke til andre. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger fra udsendelseslisten.

 

Der samarbejdes kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.vildmedfroe.dk og www.vildmedfrø.dk er Martin Theill Johansen


Du har naturligvis ret til at få oplyst, hvilke oplysninger Vild med frø behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@vildmedfroe.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Vild med frøs ansvarlige, Martin Theill Johansen på kontakt@vildmedfroe.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.04.2022

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular